Na podzim otvíráme nové manažerské kurzy

EKS

Práce s prioritami – jak poznat, co je důležité. Umění delegovat. Vytýkací a motivační rozhovor. Rozvoj zaměstnanců. To jsou některé z našich nových kurzů, které otvíráme letošní podzim. Témata jsme vybírali podle nejčastějších situací, které lidé v zaměstnání řeší. Kurzy nabízíme jak celodenní, tak i ve zkrácené tříhodinové variantě. Každý si tak může vybrat podle svých časových možností. A na co konkrétně se můžete v kurzech těšit?

Důležité versus naléhavé

Podobnou situaci zažil asi každý z nás. Chceme se věnovat důležitému úkolu. Už řadu týdnu ho suneme před sebou, a teď jsme konečně na něj našli časovou skulinu. S elánem se vrháme do práce, a do toho nám přijde během chvíle minimálně deset emailů. Telefon urputně vyzvání a po té, co se jej snažíme ignorovat, vtrhne do naší kanceláře kolega a potřebuje s něčím nutně pomoci. Výsledek? Důležitý úkol se opět odsouvá. Na neurčito. A místo toho se věnujeme tomu, co sice ve výsledku nenese takové ovoce (podle známého Paretova pravidla pouze 20% naší činnosti produkuje 80% výsledků), ale na rozdíl od našeho důležitého úkolu to dokáže vehementně křičet a upozorňovat na sebe.

Jak si vytvořit pozitivní sebedisciplínu a uspořádat si práci tak, abychom si opravdu vyšetřili čas v každodenním shonu na nenápadné, avšak o to důležitější úkoly? Jak nastavit spolupráci tak, aby i ostatní respektovali tento náš prostor? Tomu se bude věnovat kurz Práce s prioritami

Já to zvládnu všechno sám

Nikdo to neumí udělat lépe než já. Když to zadám kolegům, stejně to budu muset po nich nakonec opravovat, tak co bych ztrácel čas. Páce se kupí a ve finále není čas věnovat se tomu, co bych chtěl, protože jsem zaplaven horou malých úkolů, které mohl bez problémů udělat někdo z mých podřízených. Co s tím? Naučit se delegovat!

První krok na této cestě zní – naučit se rozpoznat rozdíl mezi delegováním a úkolováním, protože tato slova rozhodně nejsou synonyma. Kdo deleguje, zadá celou práci a pouze kontroluje výsledek. Kdo úkoluje, musí vymyslet, zadat a zkontrolovat nejen finální výsledek, ale všechny detailní kroky, které k němu vedou.

Krok dva zní - naučit se rozeznat, komu můžu práci delegovat, a komu ne. Ne každý zvládne samostatný úkol, někoho je možné postupně vychovat a u někoho vůbec nemá smysl se o to pokoušet. A jaký je krok tři? To se dozvíte na kurzu Umění delegovat.

Správný člověk na správném místě

Tento otřepaný manažerský slogan je přes veškerou svou tezovitost tím správným klíčem k tomu, jak sestavit fungující a efektivní pracovní tým. A pro nás zůstává také velkou výzvou. Ten, kdo dělá práci, ve které může uplatňovat své schopnosti a znalosti, je motivovaný, práce ho baví a jsou za ním vidět výsledky. Naopak ten, kdo cítí, že se v práci nemůže příliš realizovat, dělá věci, které nezvládá nebo které jsou příliš triviální, je demotivovaný. Práce se pro něj časem může stát čirým utrpením a na výsledcích se to brzy odrazí.

Toto je samozřejmě velmi zjednodušený model a většina lidí se pohybuje na široké škále někde mezi těmito dvěma póly, nicméně princip je jasný. A jak s ním můžeme pracovat? Vyplatí se znát silné stránky svých zaměstnanců a v kurzu Rozvoj zaměstnanců trochu jinak si ukážeme praktické nástroje, které nám je umožní mapovat a dále je rozvíjet.