Při vymýšlení textů jsme si užily hodně legrace

EKS

Již na konci dubna vyjde naše nová kniha „Navigace světem práce“, která kromě praktických informací jak hledat zaměstnání nabídne i zajímavé tipy jak lépe plánovat svůj čas nebo na co si dát při nástupu do práce pozor. A jak tato kniha vznikala? Vyzpovídali jsme pro vás tři lektorky, které se na její tvorbě podílely.

Co mě při tvorbě učebnice nejvíce bavilo a proč?

Helena: Musím říct, že mne v podstatě bavily všechny fáze tvorby. Ale nejvíc asi společná tvorba textů. Jsme skvělý tým a při vymýšlení nových textů a interaktivních cvičení jsme si užili hodně legrace. Asi to plyne z toho, co já mám obecně v životě velmi ráda – humor a kreativitu.

Lenka: „Dávat jí tvář.“ Průběžně ji tvarovat od prvních nápadů přes editování textů až po grafickou podobu.

Markéta: Určitě tvorba úvodních příběhů a textů v kapitolách. Jako dítě jsem chtěla být spisovatelkou, takže mě moc bavilo, že to, co se bude v knize nyní odehrávat, je zcela na mě.

Co pro mě bylo nejnáročnější?

Helena: Řekla bych, že finální úpravy. Slaďování našich představ s grafickým vzhledem a opravy neustále se vynořujících chyb pod časovým tlakem byly občas náročné. V těchto chvílích jsem byla moc vděčná za to, že moji kolegové mají trochu jiný pohled na věc. Pomohlo nám to odhalit různé zádrhele včas.

Lenka: Trpělivě čekat, až budu držet první výtisk v ruce.

Markéta: Dlouhou dobu jsem strávila vymýšlením obsahu a struktury kapitol. Nejtěžší pak pro mě bylo opravdu začít, napsat první větu, na které budu moci dále stavět.

Kterou postavu z knihy mám nejradši a proč?

Helena: Jednoznačně pana Králíka :-)). Je to taková vtipná postava, baví mě jeho otázky a zpětně si říkám, že jsme ho možná mohli ještě více zapojit do komunikace s ostatními studenty (to by ale asi aspoň někdy musel přijít na lekci včas).

Lenka: Pana Králíka. Pro jeho všetečné otázky a neodolatelný knír.

Markéta: Kromě pana Králíka, bych vybrala Erika – lektora angličtiny na volné noze. Moc mě totiž bavilo vytvářet cvičení bludiště záludných otázek, které je právě v kapitole, ve které je Erik hlavním hrdinou.

Když bych měla shrnout, o čem je nová učebnice ve třech větách:

Helena: Kniha nastartuje přemýšlení o sobě a o svém profesním rozvoji – jaké jsou moje možnosti, co bych si přála dělat a co pro to mohu udělat. Mám radost, že se nám podařilo postihnout všechny klíčové oblasti, které bychom neměli při rozhodování o práci opomíjet. Chce­li být člověk v práci opravdu spokojený, nestačí se jen dobře připravit na pohovor, je dobré si uvědomit, jak moje nová práce „zapadne“ do mého života.

Lenka: O lidech, kteří chtějí změnit svou současnou situaci. O praktických nástrojích, které mi pomohou rozvíjet mé dovednosti. O tom, jak zvládat nejen práci, ale také mít čas na sebe a svou rodinu.

Markéta: Jak už napovídá její název, je kniha takovým průvodcem pro všechny, kteří hledají práci. Moc se mi libí, že v sobě spojuje praktická témata s tématy, která s hledáním zaměstnání na první pohled nesouvisí. Čtenáři se tak kromě přípravy na pohovor seznámí například se základními principy efektivního plánování nebo si mohou vyzkoušet cvičení zaměřená na objevování vlastních silných stránek.

 

Kniha „Navigace světem práce“ je součástí projektu „Máte šanci zapojit se“, který je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.